W związku ze światową pandemią COVID-19, w kwietniu 2020 roku wprowadziliśmy nauczanie zdalne z wykorzystaniem platformy ZOOM. Stanowiło to ogromne wyzwanie zarówno dla naszych Słuchaczy jak i lektorów. Robiliśmy wszystko, aby jakość zajęć online była na wysokim poziomie, i aby spełniała Państwa oczekiwania.
Pracując zdalnie przez 3 ostatnie miesiące roku szkolnego przekonaliśmy się, że zdalne nauczanie nie jest i nie musi być jedynie koniecznością, lecz z powodzeniem może stanowić alternatywę zajęć stacjonarnych. Dlatego w roku szkolnym 2020/2021 proponujemy Państwu obie formy zajęć. Zarówno kursy stacjonarne jak i zdalne prowadzone będą przez doświadczonych lektorów zatrudnionych w szkole BELLbydgoszcz. Formuła zajęć prowadzonych zdalnie nie odbiega od tej, którą stosujemy w przypadku zajęć stacjonarnych. Ponadto zajęcia w formie online to:
- brak ryzyka wynikającego z obecnej sytuacji epidemiologicznej;
- oszczędność czasu (brak konieczności dojazdu do szkoły);
- godziny i dni zajęć ustalane razem z grupą;
- dołączanie na zajęcia za pomocą jednego kodu dostępu;
- dostęp do materiałów na platformie Google Classroom;
- zajęcia przeprowadzone na platformie Zoom;
- duży komfort nauki;
- zajęcia dostępne w każdym miejscu.
Zoom to program do telekonferencji, który umożliwi Wam udział w lekcjach na żywo, a Google Classroom to platforma, która zapewni Wam dostęp do dodatkowych materiałów, będzie służyć koordynacji zajęć i pozwoli Wam na kontakt z lektorem i resztą grupy.
Zalety platformy Zoom:
- proste łączenie – link do zajęć przychodzi na e-mail
- założenie konta jest niewymagane
- interaktywna tablica do wykorzystania przez lektora i słuchaczy
- transmisja ekranu (screen sharing) umożliwia wykorzystanie różnego rodzaju materiałów i multimediów
- praca w parach i grupach dzięki opcji Breakout Rooms
Zalety platformy Google Classroom:
- informacje o zadaniach domowych
- dostęp do dodatkowych materiałów i ćwiczeń
- informacje o przerobionym materiale dla osób nieobecnych
Przygotowaliśmy instrukcje obsługi obydwu platform: